Historie

 

Praga V3S CAS 16

Cisternová automobilová stříkačka

RZ – 2J0 3951

 

Původní označení: ASC 16/3,5 Praga V3S

Současné označení:CAS 16/3900/0 – M3Z

 

Objem vody - 3900 l

Výkon čerpadla - 1600 l/min

 

Obec Třeštice v srpnu 2006 zakoupila hasičský automobil Praga V3S ASC 16, r.v. 1958, v dražbě od státního podniku Vojenské lesy, s.p. Hořovice, pro svou jednotku SDH. Cisterna původně sloužila vojsku ve vojenském prostoru Brdy. Byla funkční, ale ne v úplně dobré kondici. Protože již nebyla originální a zachovat ji jako originál schopný zásahu by bylo velice náročné, bylo rozhodnuto, že se přestaví podle potřeb jednotky pro použití u zásahu. Proto se od podzimu 2006 začalo s přestavbou CAS na požární stanici v Telči. Byl použit novější podvozek včetně motoru a převodovky (z roku 1974, který byl bezplatně převeden od HZS kraje Vysočina) a nástavba byla kompletně přestavěna na tento podvozek. Skříně na nářadí a blatníky byly vyrobeny na požární stanici v Třešti. Nové je kompletně veškeré sací a výtlačné potrubí včetně čerpadla, které s veškerou ostatní prací bylo uděláno v Telči. Na přestavbě CAS bylo odpracováno cca 1500 hodin (údaj je spíše orientační, spousta hodin nebyla evidována - „nebyl čas na evidenci“).

Na opravách se podíleli profesionální hasiči z Telče a Třeště, dobrovolní hasiči z Třeštice a několik dalších dobrovolníků. Všem patří velký dík za dobře odvedenou práci. Zvláštní poděkování patří HZS kraje Vysočina za umožnění oprav na požárních stanicích v Telči a Třešti.

Do výjezdu byla Praga V3S CAS 16 zařazena 23. 4. 2008. Byla zapůjčena HZS kraje Vysočina na stanici Telč, kde byla určena na zásah na náměstí. Nyní je zařazena společně s Praga V3S DA 12 (dopravní automobil) na výjezd v Třeštici, kde pro tuto techniku byla vystavěna v roce 2009 nová hasičská zbrojnice. Účastní se také akcí jako např. Pyrocar 2008, Fire – Trophy 2009.

 

 

V3S CAS

 

REKONSTRUKCE  VOZIDLA - fotodokumentace